Friday 18 January 2013

Unrequited l0ve?

assalamualaikum..
hai kamu2 sekalian.. apa habaqq??? moge sihat la selalu yer... ^^
apa yg aku wat sekarang...other than menyelak buku2 kertas2 for midsem exam.. keje aku ta len ta
 bukan------>http://www.emocutez.com
hahaha... nak wat cne... seminggu tanpa lecture self study... duit un cm air je mngalir... bsme teman setia,nescafeku... hoh0... aku menyelak note2 lecture yg nyata wat aku ternganga btambah2 cuak nak exam.. almaklum la pointer sem lepas hanc0ss..lg dupdapdupdap aku nk exam..http://www.emocutez.com

by the way.. t0pik aku ari ni.... about unrequited l0ve...hahahahaha.. gler menyentap je an t0pik dye... haha... aku un xde mnde ngat un nk brbicara soal ini bukan la ta pnah mnghadapinye tapi.....
 uhuk2..okeh kita berlari semula kpada topik kta... lalalalala~~

apa yg korang tau tentang unrequited love ni.. or mungkin ada di antara kita pernah mengalaminya? haha...jgn malu jgn segan beserla tuh...kita serupa~~~ haha..  basically aku baru pas neng0k cter2 kartun yang agak2 brhabuk trsimpan dlm file laptop aku sambil mengulangkaji fizik..aicehh...
 kartun + fizik=
cter yang aku tengok tuh..other than menceritakan tentang friendship..terselit dalam cter tuh bukan skit tp banyak tentang perihal unrequited love nih..aku un ta tau nape tajuk  nih yang bermain dalam fikiran aku sekarang other than DC circuit,kirchoff rule,wheat stone bridge,ohmmeter ..  adakah krna complicatednyer tajuk uh same ngan semua yg aku nga study skang?..haha... gler jap aku dibuatnyer..

unrequited love..or cinta yg ta brbalas... ramai yang takut untuk menghadapi kejdiaan misteri seperti ini apatah lagi bila terjadi sedemikian anda akan terasa seperti digelek steam roll at0 diletak dalam freeze seakan beku minda jiwa dan seluruh anggota badan untuk melangkah..

well...it is true somehow unrequited love is such a pain that struck to your heart when you are turned down by someone you have a crush on.. hakikatnye menda tuh memang menyakitkan bila kita hanya mampu menepuk angin instead of org yg kita syg membalasnyer.. bila menhadapai situasi sebegini.. kita akan terasa malu.. terasa down..sampai kita rasa cm..."aku ta sanggup nak jumpa dye lagi...trse macam dipanah petir ditusuk sembilu hati ni..." #woh0o nampak ta berbunganyer ayat kat stuh cikgu sastera un leh t0uching... 

sampai satu tahap bila kte jmpa dye kita trsa some kind of an awkward feeling meeting him/her trying to act like before... lagi-lagi klo org yg kita crush tu kawan kita.. sampai satu tahap...kita terasa nak lari dri dye....xnak contact dye lagi.. at least for this moment untuk menenangkan hati kita untuk menerima keputusan dye...to pull ourselves back and cuba perbaiki keadaan semula jadi mcm dulu.. well..tak semua orang mampu take those rejection as simply as they could.. its a tough thing to do.. and kadang-kadang after those thing happen,a distance has been created among those two person...somehow..kadang-kadang distance tuh akhirnya melangkau breaking point of the friendship they have been holding for such a long time.. itu lagi parah.. tapi tu la hakikat..sekuat mana un hati kadang-kadang dengan perkara cam ni un hati tuh leh tingtong.. those reminds me of one of my friends back in elementary school.. he took a year to pull himself together untuk bercakap and berkawan balik ngan girl yang dye suka tuh after she turned him down.. see... when it involves the heart..those feelings... kadang-kadang bertahun nak ambik masa untuk recover..

but then... satu menda yang kita kena ambik into consideration.. the other party's feeling.. when you are bold enough to confess to her or him.. you have to be bold enough to accept her or his answer no matter you like it or not..no mater how the answer would crush your heart into pieces.. janganla...bila dye tolak... kta rasa cam.."how could she...ta hargai perasaan aku..ta nampak ke keikhlasan aku..apa kurangnya aku..." #cewahh..sekali lagi berbunga~

the thing is.. bila kita cuba pikir sebab knpa dye tolak kita..pernah tak kita cuba pikir sekuat mana sekuat mana hati dye untuk mengatakan tidak tuh kat kita...lagi-lagi kalo da lama kawan.. pernah tak kita pikir...sekuat mana hati dye untuk melukakan hati kawan dye dengan perkataan "tidak" tuh..sedalam mana dye fikir possibilities yang akan berlaku  kalo dye trima and kalo dye tolak..apa yang akan jadi dengan friendship dyorang pasni.. consider their feeling to0.. kadang2... bila someone tu menolak.. apart from ta sedia... dye lagi memikirkan persahabatan yang da lama terjalin antara dye ngan kita.. friendship is more precious than love itself.. kadang2.. kita ta sedar..bila dye mnolak... apa yang kita dengar,yang kita nampak itulah yang kita terima bulat2.."aku tak boleh terima ko...".sedangkan kita terlepas pandang luka kat hati dye yang terhasil..bila dye terpaksa lukakan hati kawan dye sendiri..

it's okay for you to take some time to be apart from her or him..untuk menerima kenyataan tuh.. tapi.. kadang-kadang..bila terlalu lama or its too sudden when you pull yourself away from him/her.. it would cause such deep pain struck in their heart to0.. making them to think that ko menolak dye jauh dr hidup ko.. membuatkan dye rse...friendship tu da ta sekukuh dulu... and...making them to feel like all the things that happened were their mistakes..
and believe me..when this situation lasts..it would cause a worse consequences..bila jadi camtu..it will be too late for you to realize.. ko bukan takat hilang orang yang ko sayang...even worse..ko hilang kawan ko yang selama ni bergelak ketawa kongsi suka duka dengan ko.. by that time..sedarlah ko sebenarna apa yg ko rasa dalam hati ko terhadap dye..itu bukanla the true love you have on her..but its just the selfishness of your love untuk diri ko semata-mata..not for both you and the one you love..

being rejected is sure a painful thing for us to accept.. somehow..like i said before.. bila ko berani untuk meluahkan perasaan kat seseorang ko kena berani and matured enough untuk terima apa jua jawapan dye walaupun menda tu menyakitkan..tu adat.. even dalam game un ko ta selalu menang..ada masa nye jugak ko kalah..yet dengan kekalahan yang ko terima..ko akan jadi lagi kuat and lagi tabah untuk menghadapi game2 yang akan datang..and tebus semula kekalahan tu... tak semestinye bila ditolak ko da xde harapan dengan dye.. doa... jodoh ni ta sape yang tau.. jauh camne un dye prgi kal0 dye memang jdoh kita dye akan datang balik.. bila ditoak its okay untuk menjauhkan diri untuk mendpatkan better environment untuk menjalani hidup korang cam biasa.. tapi doing those thing as a man... nak nagis un xpe..tapi make sure the next day ko bangun and live up your day sptimana diri ko yang sebenar yang penuh dengan positive charges... #aku un da ta tau cne nk gmbarkan tp cmtu la... _ _!! jangan drag those hard feeling into your upcoming life..yet take it as a challenge for yourself..itu la kehidupan sebenarnya... such feelings are like the acrylics that col0ur your canvas of life making such wondefrul bittersweet art of yours..

and then...the end of my c0ret2 for today.. aku mintak maaf kal ada yang terasa...mungkin opinion aku lain dengan yang ko rasa.. mungkin orang akn kata ak cruel ta menyelami peritnye hati bila ditolak..aku mintak maaf kalo itu yang terlintas..iye..mungkin...aku ta pernah rasa..tapi..aku pnah rasa terluka nya hati bila sedar..penolakan tuh sebenarnya melukakan hati kawan kita yang kit sayang selama ni...n mcm mna rasenye..bila khilangan kawan yang kita sayang sebab mnde yang cmni..
so.... my friends... forgive me kalo post ada menyentap hati,jiwa,paru-paru,pankreas ke.. maafkan saya~~

ingatan untuk kita bersama and selingan tentang coretan hidup kita bersama.. take care to all of you.. best of luck..doakan aku and kawan2 yg len exam ye minggu depan.. hoh0...
assalamualaikum...











#t0 my dearest abah..selamat hari lahir.. semoga abah sentiasa berada dalam lindungan,keampunan,rahamat dan redha Allah.. maafkan kakak atas semua salah silap kakak and mceh untuk semua pengorbanan and kesabaran abah melayan kerenah anak dara abah yang notty ni.... chupppppp! sayang abah.. ^^



~~amacam..sme ta? haha~~

4 comments: