Wednesday 14 November 2012

~laila isabella~


assalamualaikum..
sekian lama aku biarkan blog ni berhabuk ditemani krik krik~~#bunyi cengkerik.. ><

hari ni aku nak berkongsi tentang fav0urite citer aku mse aku skola rendah lagi..pernah tengok laila isabella?


kali ni aku bukan lah nk berceritakan sinopsis dye camne.. tapi aku nak share tentang ungkapan aicehh~ yang disebut oleh watak azam a.k.a rosyam nor dalam citer nih..

"hidup macam anak panah.. kita dah ada sasaran,kita dah aim bagus sasaran tu..tapi bila ditiup angin,anak panah tu menyimpang jauh dari sasaran.lain yang kita nak,lain yang kita dapat..suka ke tak suka ke kita terpaksa terima..walau apa pun terjadi,hidup mesti diteruskan.."
                                      -laila isabella-



for me its a nice quote yang menarik perhatian aku .. why? tak tahu la.. adakah sebab ada words "anak panah"??  haha.. xdela.. actually its because of the meaning of the quotes.. betul lah apa yang dikatakan oleh si azam uh.. hidup mesti berani terima kenyataan,hidup mesti diteruskan.
kadang-kadang dalam hidup ni,tak semua yang kita nak kita dapat,tak semua yang kita rancang tu dapat terhasil,dapat dilaksanakan dengan jayanya. tak semua yang kita tak suka yang terjadi pada diri kita tu buruk untuk kita.Allah knows the best,sometime yang buruk tu la baik untuk kita,and yang kita suka sangat tu tak baik untuk kita.. just have faith.. and tawakal.. there's no need for us untuk menyalahkan takdir and rebel against it.  nafsu,hati dan akal berkait rapat.. akal diberi untuk mengawal hati so that hati boleh mengawal nafsu.. jangan lah sampai nafsu mengawal hati and akal sampai buat kita buta yang mana betul yang mana salah..kita tak tahu masa depan kita macam mana. just walk through it and never doubt Allah's plans for us.

aku bercoret memberi peringatan kepada aku sendiri,semua kesilapan yang aku buat,semua khilaf aku,tersimpang,teralih dari landasan aku sendiri.. coretan ni jugak untuk rakan-rakan yang aku sayang,yang mungkin teralih sikit dari landasan hidup masing-masing.. menyimpang jauh sekalipun anak panah tu,ada masa lagi untuk kita baiki kesilapan kita.. baiki arrow,tukar shaft,baiki fletching,baiki nocks,points..check sighters,aim balik,target aim yang kita nak semula... meneruskan hidup tak bermakna kita tak boleh plan semula yang kita plan dulu..sekalipun angin bertiup menyimpangkan anak panah,angin yang sama jugak yang boleh kembalikan anak panah  tu ke laluan asalnya semula making its way to the bullseye..
just have faith, Allah will do the rest.. InsyaAllah..

1 comment: